مقالات آرشیو خبر ها
۱۲ مرد خشن!

۱۲ مرد خشن!

یک عملکرد قهرمانانه ، یوونتوس ممکن است که بهترین تیم آنشب نبوده باشد، اما تجربه و بازیخوانی انها باعث پیروزی 2‐1 آنها برابر تیم عالی اما بدشانس فیورنتینا شد. مردان پائولو سوسا کنترل مالکیت تیم را در دست داشتند و برند خوب فوتبالیشان را به نمایش گذاشتن، آنها توپ را به زیبایی به گردش در می اؤرند و به دنبال فرصت های گلزنی بودند. اینکه آنها 21 شوت به سمت دروازه زدند، نشان می دهد که ویولا کاملا به بازی مسلط بود، اما باز هم نتوانستند که گل هایی که مورد نیازشان بود به ثمر برسانند.

 

بیانکونری در طرف دیگر میدان از سازمان یافتگی فوق العاده و سختکوشی فیزیکی بهره می برد، آنها می دانستند که کی حمله کنند و کی به دفاع برگردند. با وجود داشتن بازیکنانی با کیفیت فردی بالاتر، یوونتوس به مانند یک تیم کار کرد و آنها هوشیارانه مواظب حمله ی حریف بودند اما به سرعت و با تاثیرگذاری بالا وقتی که فرصت داشتند به سمت چارچوب تاتاروشانو هجوم می بردند. در واقع گل اول یوونتوس حاصل تلاش تیمی ای بود که هوش دیبالا، با دقت خدیرا، قدرت بدنی پوگبا و کارایی ماریو مانژوکیچ ترکیب شد و به آنها اجازه داد که جلو بیفتند.

 

بسیاری اشاره می کنند که فیورنتینا بد شانس بود، به خصوص در نیمه ی اول که فوتبال بهتری بازی کردند. فدریکو برنادرسکی با فراری بسیار زمانبندی شده توانست گل بزند، که به اشتباه آفساید اعلام شد و دنیله روگانی هم خوش شانس بود که به خاطر کشیدن پیراهن آلونسو در محوطه ی جریمه ضربه ی پنالتی اعلام شد.

 

ویولا که دائما به خط دفاع یووه فشار می آورد، نهایتا توانستند گل مساوی را در نیمه ی دوم بزنند، آنها بونوچی را مجبور به اشتباه کرده و از آن استفاده کردند.

 

درست است که بیانکونری رکورد دفاعی خوبی دارد، اما همواره قادرند که یکی دو اشتباه انجام دهند، اگر می خواند به افتخارات بهتری دست پیدا کنند، دقیقا همین اشتباهات است که باید کنترل کنند. با توجه به اینکه داور زیر فشار بود، به تیم میزبان یک پنالتی تقدیم کرد تا اشتباه نیمه ی اولش را جبران کند، اگرچه در نهایت جانلوییجی بوفون پنالتی را مهار کرد تا به همه یاداوری کند که چه فصل فوق العاده ای را پشت سر می گذارد. با توجه به اینکه همه ی افراد تیم + آلگری در این نتیجه سهم داشتند، این پیروزی هم کیفیت فردی و هم قدرت جمعی یوونتوس را به رخ کشید.

 

این بازی خلاصه ای از کل فصل یوونتوس بود ، همه نقش کوچکشان را ایفا کردند ، کاپیتان ، مدافعان ، هافبک ، تعوضی ها ، همه و همه! 

 

نمرات بازیکنانی که بیشتر از 20 دقیقه در زمین بوده اند: ‌

 

بوفون: 8، او پنالتی نیکولا کالینیچ را مهار کرد و بلافاصله شوت دیگری را مهار کرد و 3 امتیاز تیمش را حفظ کرد. او در این فصل فوق العاده بوده است، همواره هوشیار بوده و تقریبا در آن فصل شکست ناپذیر بود، بهترین بازیکن زمین.

 

‌بارزالی: 6، در چند مورد زیر فشار دچار مشکل شد، اما بازیخوانی اش همواره عالی بود، یک بازی استوار داشت.

 

بونوچی: 5، او بازی را خوب شروع کرد، این بازیکن گاهی وقت ها که دست پاچه می شود بی پروا عمل می کند. او خوب پرس کرد، توپ را از او گرفتند و بازی 1‐1 شد.

 

روگانی: 6، اولین کارت زردش در سری آ‌ را به خاطر کشیدن پیراهن دریافت کرد، اما در تکل ها بسیار عالی کار کرد.

 

لیختشتاینر: 6، بازی را خوب شروع کرد، در سمت راست پیشروی می کرد و به یووه اجازه می داد که منطقه ی بازی را عوض کند، اما در نهایت تنها روی دفاع تمرکز کرد و برای حفظ انتهای زمین یاری رساند.

 

اورا: 6، در چند صحنه که با بازیکنان سرعتی روبرو شد به نظر می رسید راحت نیست، اما در حمله خوب اضافه شد و چند پاس خوب داد.

 

خدیرا: 7، همیشه در فضاهای صحیح جاگیری می کند، فرارهای او مهم و خوب هستند، اما ای کاش کمی سریع تر بود. گاهی خیلی کند واکنش نشان می دهد، در فاز دفاعی هم بسیار خوب مشارکت کرد.

 

لمینا: 7، در پستش پویایی مناسبی نشان می دهد می تواند بدون خطا مالکیت توپ را پس بگیرد و به سرعت پاس های رو به جلو بدهد. او نبض بازی تیمش را در دست داشت و کارایی داشت.

 

پوگبا: 8، او با دیبالا عالی همکاری کرد، پوگبا به درستی فرار می کرد و از فضاها بهره می برد. باید یک گل می زد، اما به حایش یک گل ساخت و با ضربه ی سر به ماریو مانژوکیچ پاس داد، او سخت کوش و باهوش بود، بازیش به تدریج بهتر می شود.

 

والی مانژوکیچ فوق العاده بود

 

دیبالا: 7، او تا خط هافبک عقب رفته بود و به بازیکنان پشت سرش کمک کرد که هنگام حمله به شکلی عالی جاگیری کنند. او در اتصال خط حمله و هافبک عالی عمل کرد و هوش تاکتیکی او تفاوت را ایجاد کرد، او روی گل مانژوکیچ موثر بود.

 

مانژوکیچ: 8، او آنشب عالی بود، او به خوبی خود را در الگوی بازی ادغام کرد، فرصتهای گلزنی ایجاد کرد و گل اول بازی را به ثمر رساند. یک جنگجو، او سخت تلاش کرد تا همتیمی هایش را وارد بازی کند.

 

موراتا: 6، این بازیکن همیشه تفاوت ایجاد می کند، او گل برتری را به ثمر رساند، کمتر از دو دقیقه بعد از ورود به زمین گل برتری را به ثمر رساند.

 

آساموا: او فرصت زیادی برای ارائه ی بازی اش نداشت.

 

کودارادو: پنالتی ای داد که در صحنه ی آهسته مشخص شد که پنالتی نبوده است، اما این وینگ بک خوش شانس بود که به خاطر خطایی که دو دقیقه ی بعد پشت محوطه انجام داد اخراج نشد.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: